lauantai 25. tammikuuta 2014

Tammikuun keskeneräisiä

Vaikka mitä inspiraatiota on iskenyt, on sairastelu aiheuttanut sen, etten ole jaksanut kauheasti toteuttaa suunnitelmiani. Saatika blogata. Joten tehkäämme tällainen postaus, jossa lyhyesti selostetaan keskenräisistä töistä. Tammikuussa nimittäin on inspis iskenyt ihan uudella lailla.

***

Ensinnäkin kaikki oululaisten blogeja seuraanneet ovat voineet huomata, että meihin on iskenyt Mesa-virus. Ja se on aiheuttanut paljon päävaivaa, purkamista ja keskeneräisiä töitä. Eräs Outi on minua syyttänyt enabloinnista ja sen kautta on näköjään moni tullut ihmettelemään, että millaista Mesaa minä olen tekemässä. Ja täällähän on ollut vaan hiljainen blogi. No, olkaa hyvä, tässä on Mesani kaulus:

DSC02744

Toistaiseksi hyvältä näyttää.

***

Sen lisäksi olen virkannut niitä isoäidinneliöitä. Kun ei muuta ole jaksanut tehdä, niin virkkaaminen on onnistunut. Nyt on jäljellä enää viimeiset palaset. Kohta peitto onkin jo valmis! Ja nätti näyttäis siitäkin tulevan.

Peitto

Olen tuohon jo mallaillut reunusta, mutta päätinkin aloittaa sen eri värillä, joten puran tuon kuvassa näkyvän alun.

***

Sitten aloitin hyvin trendikkään projektin. Paksulla langalla ja puikoilla kun kuulemma tulee talviasusteet nopsaan. Kumma kyllä, tuolla se huivi minua tuijottaa syyttävästi, onhan se ollut kesken jo viikon päivät ja valmista ei näy.

Raitakaulahuivi, wip

Katotaan, jos helmi-maaliskuun pakkasia varten se valmistuisi. Miksi ihmeessä mä olen ostanut noin paksua lankaa?

***

Ravello jäi kesken Mesan takia, mutta kyllä minä vielä palaan tämän pariin. Tykkään kyllä neuloa Louhittaren luolan Väinämöistä, on se vaan niin kivaa lankaa. Ja noi värit!

Ravello, wip

***

Ja sitten eräs Mari meni laittamaan kuvia omasta Lima-lanka takistaan ja muistin omat Lima-keräseni. Piti käydä pari kerää ostamassa ja näyttäisi raitatakkia pukkaavan.

DSC02746

****

Näiden lisäksi on vielä parit sukat ja mysteerihuivi, jonka neulomisessa olen jäänyt pahasti jälkeen. Mutta eiköhän se tästä.

4 kommenttia:

outi kirjoitti...

Hieman mua nyt naurattaa. Olet ollut sairaana (se on kurjaa) ja et ole ollut siksi parhaassa terässä etkä ole jaksanut oikein mitään. Ja sitten räväytät tämmöisen määrän keskeneräisiä töitä! Tämmöisen hitaamman tallaajan silmiin sulla on melkoinen turbo boost siellä ja oikein mietityttää, mihin kerkeät, jahka paranet.. Toipumisia!

Soile kirjoitti...

Tuosta virkkuutäkistä tulen mahtava, ihana ja kaikkia superlatiiveja. Ja kyllä sä sen Mesankin hoidat, vaikka möötissä sitä niin manattiin. Kaulus on siinä se tylsin juttu, mutta kun siitä pääsee, niin sitten se on menoa!

Mari,Prosessineuloja kirjoitti...

Voi mitä kaikkea sinulla on tulossa! Tämä Lima- takki on muuten käytössä todella lämmin. Joten kovia pakkasia varten aivan mainio kapistus.

Paula kirjoitti...

Vau, monta ihanalta vaikuttavaa juttua tulossa! Blogipäivityksiä odotellessa siis ;)