sunnuntai 7. huhtikuuta 2013

Kukkaviiri

Pääsiäisenä tein valmiiksi virkatun kukkaviirin.

Flower Garland

Ohje: Flower Garland by Emma Lamb (Mollie Makes Issue 24)
Lanka: Catania Solids
Koukku: 3 mm
Menekki: 37 grammaa
Lisäksi: kangassuikaleita ja ohutta virkkauslankaa (sen virkkaamiseen käytin 1,5 mm koukkua)

Alkuperäisessä ohjeessa oli aika aneemiset värit, mutta näin suurta potentiaalia todella värikkääseen kukkaviiriin. Minulla on suhteellisen laaja valikoima Cataniaa, joten valikoin sieltä kivoimmat värit ja aloin virkkaamaan kukkasia. Suurimman osan kukista virkkasin kahden päivän aikana, jonka jälkeen työ unohtui moneksi viikoksi. Sitten pääsiäislomalla otin kukat esiin, virkkasin puuttuvat ja kokosin viirin. Koko hommaan kului yhteensä neljä päivää, mutta tämän saisi helposti päivässäkin tehtyä.

Aluksi ajattelin ripustaa viirin ikkunan eteen, mutta se ei tuntunut oikein mallautuvan siihen. Sitten huomasin, että makuuhuoneen tyhjällä seinällä on sopivasta neljä naulaa sopivin välein, joten ripustin viirin sinne. Nyt se piristää makkaria. Sopii oikein hyvin sinne.

Flower Garland

Flower Garland

Mun viiristä tuli isompi kuin ohjeen mukaan tulisi, mutta ei se haittaa.

***

Viime postauksessa esiteltyjen pitsihuivien lisäksi nämä ovat ihania: Iron Maiden, Coeur de Lion, Lumen, Sempervivum ja Ishbel.

On hieman vaarallista selailla omaa Ravelry-jonoaan, koska sieltä bongaa heti ihania huiveja. Coeur de Lion on uusi ohje ja se houkuttaa todella paljon. Samoin tuo Lumen houkuttelee. Jajaja... Kauniita huivimalleja on liikaa.

Toistaiseksi en ole aloittanut pitsivahvuisesta langasta pitsihuivia, vaan olen harjoitellut pitsin neulomista hieman paksummilla langoilla. Cladonian pitsireunus onkin valmis ja nyt olen päättelemässä silmukoita. Pitsin neulominen sujui hyvin, joten nyt pitäisi päättää mistä huivista aloitan. Alunperin suunnittelin aloittavani Rock Islandista, joten ehkä menen suunnitelman mukaan?


***

Pidin eilen puheen japaniksi yleisön edessä. Koska olin ollut pitkään sairaana, en ollut ehtinyt harjoitella puhettani tarpeeksi ja lisäksi pelkäsin, ettei minulla olisi ääntä esittää puhetta. Minua jännitti todella paljon. Lisäksi paikan päällä selvisi, että kaikki puheet videoitiin ja pitäisi puhua mikkiin. Kun vuoroni tuli, menin pitämään puheeni ja kun palasin paikalleni, en muistanut enää lainkaan mitä olin sanonut. Mutta kehuista päätellen puhe meni hyvin.

Joskus on hyvä tehdä jotain rohkeaa, jotain mitä harvemmin tulee tehtyä. Minulle jäi puheen pitämisestä ja koko tapahtumasta todella hyvä mieli.

Ei kommentteja: