torstai 17. tammikuuta 2013

Olen viime aikoina tehnyt lähempää tuttavuutta lankavarastoni kanssa. Kuten saatoin aikaisemmin mainita, lainasin vyyhdinpuut ja kerijälaitteen. Ja sittemmin olen kerinyt varastossani olevia lankoja. Niitä, jotka ovat vielä vyyhdillä, ja niitä, joita olen joskus kehnosti käsin kerinyt. Ja samalla olen ihmetellyt sitä, kuinka paljon lankaa minulla on.

Ja mikäpä on lopputulos?

En tarvitse yhtään lisää sukkalankaa.

En tarvitse yhtään lisää huivilankaa, en ohutta saatika pitsivahvuista.

En tarvitse yhtään neuletakki/-puserolankaa.

En tarvitse yhtään lisää lankaa.

Olenkin leikkinyt ajatuksella, etten ostaisi juurikaan yhtään lankaa seuraavan kahden vuoden aikana. Juurikaan tarkoittaa tässä tapauksessa paria kertaa vuodessa, jos silloinkaan. Ja vaikka en ostaisi yhtään lankaa seuraavan kahden vuoden aikana ja neuloisen sen 5-8 kiloa vuodessa, olisi minulla vielä kahden vuoden jälkeen lankaa jäljellä. Mielenkiintoinen ajatus.

Ehkä otan tavoitteeksi 'kerä kerralla varasto pienemmäksi'. Nimittäin jos neulon ison pitsihuivin, menee siihen ainakin useampi viikko ja näin ollen kulutus jää pieneksi. Mutta sitten minulla on iso ja kaunis pitsihuivi, ainakin toivottavasti.

On muuten helpotus keriä noilla laittella pitsilankavyyhti, jossa on 800 metriä 100 grammassa.

Juuri nyt aloitin neulomaan raitaneuletakkia vuoden 2010 loppupuoliskolla ostetuilla langoilla. Olin aikoinaan neulonut niistä lähes valmiiksi paidan, kunnes huomasin, että paita on hervottoman iso. Tähän mennessä olen oppinut virheistäni (ehkäpä) ja olen neulonut mallitilkun, jonka pesin, ja ohjekin on hieman luotettavammasta lähteestä.

Toivottavasti tulee hyvä neuletakki.

3 kommenttia:

Susu kirjoitti...

Mullakin ihan kivat varastot kertynyt lankoja, kiva että löytyy samanhenkisiä muitakin :)

Emma kirjoitti...

Mie en edes uskalla kovin tarkasti ajatella tuon lankavaraston kokoa :D Onnea takkiprojektiin!

Emmanuelle kirjoitti...

Susu: Minustakin on kiva tietää, että on muitakin, joilla on paljon lankaa. :)

Emma: Mä en uskalla enää tarkkaan laskea kuinka paljon lankaa minulla on. Riittää kun katsoo ympärilleen kämpässä ja toteaa, että oho hups. :D